loading...
پايگاه قرآنی سبحان ايوريق
سجاد رضازاده بازدید : 113 چهارشنبه 11 فروردین 1395 نظرات (0)

\"\" 

 

 

مکه، لبريز عطر ياس، با چشماني گشاده تر از هر روز، بيستمين روز جمادي الثاني را ديدار مي کند.

دروازه هاي آسمان گشوده مي شود و فرشتگاني بي شمار، هلهله کنان فرود مي آيند.

چشمان خديجه (س) خيس لبخند مي شود و محمد(ص) شادمان و بي قرار، کودک را در آغوش مي کشد.

نوري که از نوزاد رسالت ساطع گشته، خانه هاي مکه را روشن مي کند. انگار امروز، روز ميلاد خلقت است.

مشرکان، پيامبر را ابتر خواندند اما زنان آسماني، قنداقه کوثر را به دست خديجه مي سپارند و بشارت مي دهند که: بگير اين دختر را که طاهره و مطهره است و خداوند، او و نسلش را بابرکت قرار داده است.

 

 

خوش آمدي به زمين اي شروع زيبايي. 

تو آمدي، همچون باران هاي بهاري و بي مضايقه باريدي. مهربان تر از همه باران ها.

بهاري شدي که رسالت و امامت را به هم پيوند داد و شکوفه هاي اسلام را از هجوم بادهاي تفرقه در امان نگاه داشت.

تولد تو شبيه ظهور خورشيد است.

تو فقط مثل خودت هستي، تو فقط زهرايي(عليهاالسلام).

 

بيستم جمادي الثاني هر سال، روزي پر از معنويت است، اين روز به يُمن ِ زاد روز بانوي نمونه اسلام، فاطمه زهرا (سلام الله عليها) ، روز زن و روز مادر نام گرفته است که اگر روزي بايد روز زن يا روز مادر باشد،چه روزي والاتر و افتخارآميزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا سلام الله عليهاست، بانويي كه گل سرسبد تمام بانوان عالم است و افتخار خاندان وحي است .

 

ما نيز روز ولادت بزرگ بانوي جهان را گرامي مي داريم و روز مادر را به تمام مادران ايران زمين که سنبل هاي مهر و عشق هستند تبريک عرض مي کنيم.

 

 

التماس دعا

سجاد رضازاده بازدید : 446 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگینامه استاد مهدی حسنی

متولد: 1353
شغل: كارمند جامعه قاريان قرآن مشهد
نام اساتيد:
كاظم بافتى گرامي، جواد پناهي، مجيد افخم الشعراء، مرحوم داستاني، استاد صمدي، سيد مجتبى سادات فاطمي، جواد مسگرى
شروع فعاليت:
  وى از سن 6 سالگى به قرآن علاقمند شد و با رفتن به جلسات مختلف قرآنى و استفاده از محضر اساتيد و نوارهاى قاريان مصرى از جمله استاد عبدالباسط، فنون قرائت قرآن را فرا گرفت و پس از آن به حفظ قرآن علاقمند گرديد و با استفاده از محضر استاد كاظم بافتى گرامى موفق به حفظ قرآن كريم شد. وى حفظ قرآن را در ظرف مدت 14 ماه و در زمان خدمت مقدس سربازى انجام داد.
مقامهاى داخلى:
  از سال 1377 تا 1384 (تا كنون) همه ساله نفر برتر مسابقات قرآن اوقاف مشهد و استان خراسان در رشتة حفظ كلّ
نفر اول مسابقات كشورى بسيج در رشته حفظ كل سال 1378
نفر اول مسابقات كشورى بسيج در رشته حفظ 20 جزء سال 1380
نفر سوم مسابقات كشورى كارگران در سال 1381
نفر اول مسابقات كشورى بسيج در رشته حفظ كل سال 1382
نفر اول مسابقات تيمى كشورى ثامن الائمه اصفهان در رشته حفظ كل سال 1382
نفر چهارم مسابقات كشورى اوقاف در رشته حفظ كل سال 1382
نفر اول مسابقات منطقه اى اوقاف در رشته حفظ كل سال 1383
نفر اول مسابقات منطقه اى اوقاف در رشته حفظ كل سال 1384
مقامهاى بين المللى:
نفر دوم مسابقات بين المللى سوريه در رشته حفظ كل سال 1382
مأموريت هاى قرآنى در داخل كشور:
برگزارى كلاسهاى مختلف حفظ براى علاقمندان به حفظ قرآن و اجراى برنامه حفظ‌ قرآن در جوار بارگاه ملكوتى حضرت رضا (ع) و تشكيل جلسات قرائت و حفظ درسطح شهر مشهد
مأموريت هاى خارج از كشور:
سفر به كشور سوريه و اجراى برنامه هاى مختلف قرآنى در طول ماه مبارك رمضان، سفر معنوى حج تمتع جهت انجام فريضه حج و اجراى برنامه هاى حفظ قرآن در مسجد الحرام و بعثة مقام معظم رهبرى
سجاد رضازاده بازدید : 237 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگینامه استاد محمد‌کاظم محمدزاده

 متولد سال: 1334
شغل :
عينك ساز و مدرس قرآن كريم
نام اساتيد:
مولايي، فاطمي، اوحدي، فرقاني، شكوهنده، توسلى و مرحومان حافظيان، مختارى و محمدى
شروع فعاليت: از 9 سالگى به جلسات قرآن راه يافت و كم كم به جلسات تخصصى تر رفت و پس از پيروزى انقلاب اسلامى در مسابقات گوناگون شركت كرد و در اين راه از تشويهاى آقاى حاج سلطانى (مسئول دارالتحفيظ) و حاج آقاى مقدم (مسئول حسينيه خياطها) در مشهد استفاده كرد.
مقامهاى داخلى:
چهار بار نفر اول مسابقات سراسرى قرآن كريم سازمان اوقاف (سالهاى 1357 تا 1364)
مقامهاى بين المللى:
نفر اول مسابقات بين المللى ليبى سال 1358
نفر دوم مسابقات بين المللى مالزى سال 1364
نفر اول مسابقات بين المللى ايران سال 1365
مأموريت هاى قرآنى داخل كشور:
اداره جلسه قرآن شب هاى چهارشنبه حسينيه خياطهاى مشهد ـ عضو شوراى قرآن آستان قدس رضوى ـ عضو شوراى قرآن صدا و سيماى خراسان رضوى
مأموريت هاى قرآنى خارج كشور:
سفر به كشورهاى ليبي، مالزي، ايتاليا، چين، ژاپن، آلمان، اتريش، آفريقاى جنوبي، سريلانكا، سوريه، تايلند، نيوزلند، فيليپين و مراك
ش 
سجاد رضازاده بازدید : 107 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگینامه استاد امیر محمود کاشفى

«اميرمحمود كاشفى»، متولد ۱۳۳۸ زاهدان، قاری و مدرس قرآن كريم و در خانواده‌اى مذهبى و معنوى پا به عرصه وجود نهاد، پدرش مرحوم حاج محمد زمان، از فضلاى زمان، بر تربيت معنوى و مذهبى فرزندش اهتمامى بسيار داشت و مسير آموزش را با تقليد از استاد عبدالباسط و استاد منشاوى ادامه داد و پس از آن با تقليد از قرائت‌هاى استاد مصطفى اسماعيل تكميل شد. ايشان در زمينه علوم مختلف قرآن از استادان آيت‌الله حايرى شيرازى و آيت‌الله معرفت بهره‌هاى بسيارى گرفت.
ايشان در سال 1364 در مسابقات سراسرى قرآن دانشجويان دانشگاه تهران شركت كرد و حايز رتبه اول شد او همچنين در مسابقات جهانى قرآن كريم در كشور مالزى رتبه سوم را از آن خود ساخت، وی در ادامه فعاليت‌هاى قرآنى خود، در طول سال‌هاى جنگ تحميلى با بسيارى از قاريان برجسته دانشگاه تهران در محل تالار امير كبير اين دانشگاه به برپایى جلسات قرآن كريم پرداخت و اين جلسات را سال‌ها تداوم بخشيد. ايشان در ابتدا با نام كاشى‌ساز‌پور در جامعه قرآن كشور به فعاليت‌هاى قرآنى مى‌پرداختند او تحصيلات خود را در مقطع دكتراى زبان و ادبيات عرب دانشگاه تهران به اتمام رسانده است و در حال حاضر مدرس و عضو هيئت علمى اين دانشگاه است. مقالات علمى اين استاد ارجمند همواره در مجله دانشكده ادبيات و علوم انسانى دانشگاه تهران به چاپ رسيده و مورد استفاده علاقه‌مندان دوره است و ايشان علاوه بر تلاوت قرآن در زمينه خوشنويسى فعاليت داد و به مرحله استادى در انجمن خوشنويسان دست يافته است.
استاد دكتر حاج امير محمود كاشفى در شهر زاهدان پا به عرصه وجود نهاد. ولادت او در خانواده اى مذهبى و معنوى، نخستين بارقه پرورش الهى او شد. پدرش مرحوم حاج محمد زمان، از فضلاى زمان، بر تربيت معنوى و مذهبى فرزندش اهتمامى بسيار داشت. و در اين راه از هيچ كوشش فروگذار نمى كرد. به همين سبب نيز نخستين طليعه هاى عشق به قرآن و فراگيرى آن، به تشويق پدر در زندگى استاد كاشفى درخشيدن گرفت. شنيدن برخى آوازهاى مذهبى كه در نظام طاغوت، از راديو پخش مى شد، يكى ديگر از عوامل تعقيب كاشفى به نغمات و الحان قرآن كريم شد.
پس از آن، در طول مدت سكونت استاد كاشفى در شهر اهواز و شنيدن تلاوتهاى استاد عبد الباسط از راديوى عراق كه در آنجا به خوبى شنيده مى شد، عزم او در فراگيرى الحان قرآنى، صد چندان شد.
استاد كاشفى، در منزلى بزرگ در اهواز، فارغ از هرگونه هياهو و يا مانعى، به تلاوت و تمرين آنچه شنيده بود مى پرداخت و بدين سان حيات قرآنى او رنگى تازه به خود گرفت. استاد كاشفى نخستين بار صورت رسمى در كلاس چهارم ابتدايى در حالى كه توانايى خود را در زمينه تلاوت از همگان مخفى داشته بود؛ به تلاوت سوره مباركه شمس پرداخت، چنان تلاوتى كه همگان زبان به تحسين او گشودند. از آن پس استاد كاشفى قارى مدرسه شد و به صورت رسمى به تلاوت پرداخت. مسير آموزش دكتر كاشفى، با تقليد از استاد عبدالباسط و استاد منشاوى ادامه يافت و پس از آن با تقليد از قرائتهاى مرحوم استاد شيخ مصطفى اسماعيل، تكميل شد. استاد كاشفى در زمينه علوم مختلف قرآن از استادان: آيت الله حايرى شيرازى و آيت الله معرفت بهره هاى بسيارى گرفتند.
استاد دكتر امير محمود كاشفى در سال 1364 در مسابقات سراسرى قرآن دانشجويان دانشگاه تهران شركت كرد و حايز رتبه اول شد. او همچنين در مسابقات جهانى قرآن كريم در كشور مالزى رتبه سوم را از آن خود ساخت.
استاد كاشفى در ادامه فعاليتهاى قرآنى خود، در طول سالهاى جنگ تحميلى با بسيارى از برادران و قاريان برجسته دانشگاه تهران در محل تالار امير كبير اين دانشگاه به برپائى جلسات قرآن كريم پرداخت و اين جلسات را سالها تداوم بخشيد. استاد امير محمود كاشفى كه در ابتدا با نام كاشى ساز پور در جامعه قرآن كشور به فعاليتهاى قرآنى مى پرداختند كه اين كتاب را سروش به چاپ رسانده است استاد كاشفى در كنار فعاليتهاى قرآنى خود به امر تحصيل نيز اهتمام بسيار داشت او تحصيلات خود را در مقطع دكتراى زبان و ادبيات عرب دانشگاه تهران به اتمام رسانده است. و در حال حاضر به تدريس در دانشگاه تهران اشتغال دارد و عضو هيأت علمى اين دانشگاه است. مقالات علمى اين استاد ارجمند همواره در مجله دانشكده ادبيات و علوم انسانى دانشگاه تهران به چاپ رسيده و مورد استفاده علاقه مندان دوره است.
استاد امير محمود كاشفى سه فرزند به نامهاى مريم، ابوالحسن، و فاطمه دارد و با توجه به فعاليت و علاقه بسيار او به تربيت قرآنى فرزندانش، آنها نيز اشتياق بسيارى به فراگيرى علوم قرآنى دارند.
استاد كاشفى براى تبليغ و ترويج فرهنگ قرآنى به كشورهاى مختلفى چون عربستان، سوريه، مالزى، هند و پاكستان سفر كرده است. او در سال 1364 در محضر مقام معظم رهبرى كه در ان زمان رياست جمهورى را عهده دار بودند به تلاوت قرآن پرداخت و مورد تفقد و ارشاد معظم له قرار گرفت. استاد كاشفى از استادان مصطفى اسماعيل، عبدالباسط و عبد الفتاح شعشاعى به عنوان قاريان برجسته كشور مصر ياد مى كند. استاد كاشفى علاوه بر تلاوت قرآن در زمينه خوشنويسى فعاليت داد و به مرحله استادى در انجمن خوشنويسان دست يافته است او همچنين به برخى رشته هاى ورزش نيز علاقه دارد.
سجاد رضازاده بازدید : 258 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگینامه استاد کرمی حسین

متولد: 1342 ، اردبيل
تحصيلات : فوق تخصص جراحى کليه
شغل : پزشک و استاد دانشگاه
شروع فعاليت :
او از شش سالگى با شرکت در جلسات قرآن کريم و فراگيرى فنون قرائت با قرآن ارتباط برقرار کرد و در طول سالهاى متمادى استمرار يافت. سپس با شرکت در مسابقات گوناگون قرآنى و کسب رتبه هاى ممتاز اين ارتباط بيشتر شد.

مقام هاى داخلى :
 نفر پنجم مسابقات سراسرى قرآن کريم سازمان اوقاف و امور خيريه (سال 65).
  نفر دوم مسابقات سراسرى قرآن کريم سازمان اوقاف و امور خيريه (سالهاى 72 ، 74 و 76 ).
 نفر سوم مسابقات سراسرى قرآن کريم سازمان اوقاف و امور خيريه (سال 78).
 نفر اول مسابقات اذان صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران (سال 78).
مقام ها ى بين المللى :
 نفر دوم مسابقات بين المللى مالزى (سال 72).
نفر سوم مسابقات بين المللى بنگلادش (سال 74).
نفر اول مسابقات بين المللى جمهورى اسلامى ايران (سال 78).
مأموريت هاى قرآنى در خارج از کشور :
اجراى برنامه قرائت در کشورهاى عربستان سعودى ، نيجريه ، سوريه ، مالزى ، هندوستان ، آلمان و ...
آثار ماندگار قرآنى :
ضبط اذان و پخش مکرر آن توسط صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران
آقاى حسین کرمى روز اول فروردین سال 1342 در شهر اردبیل در خانواده اى مذهبى و متوسط دیده به جهان گشود. جو مذهبى خانواده از همان آغاز، بر عشق و اشتیاق به قرآن را در ژرفاى وجود او نشاند و ایشان را در جرگه عاشقان و دوستداران این کتاب انسان ساز قرار داد. و به این ترتیب او که خانه دلش از شنیدن تلاوت قرآن از رادیوى قاهره در 8 سالگى به قرائت قرآن علاقه مند شد و به جلسات قرآن شهر اردبیل رفت. دکتر حسین کرمى از همان سن 8 سالگى با شرکت در جلسات قرآن شهر اردبیل و همزمان با تحصیل و تجوید به فراگیرى مقدمات تلاوت قرآن هم پرداخت و با گوش دادن به نوارهاى تلاوت اساتید مشهور مصرى توانایى خودش را در مسیر تلاوت بیشتر کرد. او با تقلید از تلاوت هاى استاد منشاوى در آغاز کار و بقیه اساتید در ادامه کار، اولین گامها را در مسیر تلاوت برداشت و توانست به موفقیتهاى چشمگیرى در مسیر تلاوت دست پیدا کند.
دکتر کرمى از جمله قاریانى است که علاوه بر فعالیت در زمینه هاى قرآنى و تلاوت به فراگیرى علم و دانش نیز اهتمامى وافر دارد. به همین دلیل هم تحصیلات خود را تا مقطع فوق تخصص جراحى کلیه ادامه داده و د حال حاضر داراى مدرک دکتراى فوق تخصص جراحى کلیه است. دکتر حسین کرمى به موسیقى عرفانى و همچنین از میان رشته هاى ورزشى به فوتبال علاقه دارد. وى علاوه بر مداراى بیماران کلیوى در بیمارستان شهداى تجریش عضو هیأت علمى دانشگاه شهید بهشتى نیز مى باشد.
رتبه هایى که تا کنون آقاى حسین کرمى در مسابقات مختلف بدست آورده است عبارتند از:
1ـ رتبه نخست در مسابقات کشورى که در شهر مقدس قم برگزار شد.
2ـ رتبه نخست در سال 1378 در شانزدهمین دوره مسابقات بین المللى قرآن کریم در تهران.
3ـ رتبه دوم در سال 1372 در مسابقات جهانى قرآن کریم در کشور مالزى.
4ـ رتبه نخست در سال 1377 در کشور سوریه و در مسابقات قرآنى.
آقاى حسین کرمى در سال 1378 ازدواج کرد و یک فرزند بنام امیر على دارد و همسرشان داراى مدرک دکترا در رشته زنان و زایمان است و ایشان هم به مسائل مختلف قرآنى علاقه وافر دارند. دکتر حسین کرمى نیز مثل بسیارى از قاریان برجسته در ابتداى کار از سبک قاریان مصرى مثل استاد منشاوى تقلید کرده است امّا اعتقاد دارد که هر قارى قرآنى در ابتداى کار تلاوت باید از قاریانى مثل منشاوى، عبدالباسط، مصطفى اسماعیل، شحات محمد انور و متولى عبد العالى تقلید نماید و بعد از طى مراحل ابتدایى باید از تقلید محض خارج شود و با تسلط بر الحان و موسیقى عربى و قرآن به تلاوت بپردازد و میان معنا و الفاظ آیات در تلاوتهایش پیوند برقرار نماید. ایشان تا کنون به کشورهاى زیادى همچون مالزى، سنگاپور، هند، بنگلادش، سوریه و ترکیه براى تلاوت قرآن سفر کرده و بیش از ده ها بار براى انجام مناسک سیاسى عبادى حج به عنوان قارى اعزام شده است. آقاى دکتر حسین کرمى از اساتیدى مثل مصطفى اسماعیل، عبد الباسط و منشاوى به عنوان بهترین و برترین قاریان عصر طلائى تلاوت در مصر یاد مى کند و همچنین از اساتیدى مثل شعیشع، شحات محمد انور و احمد نعینع به عنوان قاریان برتر کنونى در مصر نام مى برد. دکتر کرمى که خود از قاریان برجسته کشور است و بارها در محضر مقام معظم رهبرى به تلاوت پرداخته است به قاریان ایرانى سفارش مى کند که براى موفقیت در امر تلاوت ابتدا به فراگیرى تجوید و اصول صحیح آن از اساتید برجسته فن تجوید بپردازند و بعد از آنکه تجوید را تکمیل کردند به مسائل دیگر روى بیاورند و براى فراگیرى لحن خوش و مطابق با آیات، بسیار به نوارهاى مختلف اساتید قرآن گوش جان بسپارند و نکات لازمه آن را از تلاوتهاى مختلف فرا بگیرند.ایشان همچنین تقلید را در ابتداى امر تلاوت لازم و ضرورى مى دانند آنرا باعث خلاقیت در انسان مى شمارد زیرا هنگامى که انسان به طور کامل تقلید از یک قارى را انجام داد باید تقلید را کنار بگذارد و تمام آنچه را که از تقلید آموخته و بدست آورده در تلاوتهاى خود به نحو بدیع بکار برد و او آخر سفارش مى کند که قاریان قرآنى اخلاق و رفتار قرآنى را رعایت کنند و به آن ملزم باشند و به پیش کسوتان در امر تلاوت احترام بگذارند و به آیات قرآن عمل کنند.

سجاد رضازاده بازدید : 647 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگینامه استاد هاشم روغنی

متولد: 1340
تحصيلات: ديپلم
شغل: آزاد
مقامهاى داخلى:
نفر دوم مسابقات سراسرى اوقاف سال 1361
نفر اول مسابقات سراسرى اوقاف سال 1362
نفر دوم مسابقات سراسرى اوقاف سال 1365
مقامهاى بين المللى:
نفر اول مسابقات بين المللى جمهورى اسلامى ايران سال 1363
نفر دوم مسابقات بين المللى مالزى سال 1364
مأموريت هاى قرآنى در داخل كشور:
بيش از بيست سال سابقه داورى مسابقات در سطح شهرستان ، استان، كشور و بين المللى در رشته صوت و لحن
سجاد رضازاده بازدید : 654 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگینامه استاد محمد‌تقی مروت

استاد محمد تقی مروت در سال 1323 در تهران به دنيا آمد و زير نظر استاد مرحوم ملامحمد باقرفانی كسب علم نمود. اهم فعاليت‌های قرآنی استاد را می‌توان، كسب رتبه اول مسابقات بين‌المللی قرآن‌ كريم كشور مالزی در سال 1352، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن ‌كريم، از پايه‌گذاران تلاوت قرآن ‌كريم به‌صورت اصولی و صحيح در ايران، مبتكر شيوه هم‌خوانی و جمع‌خوانی قرآن در جلسات آموزش قرآن‌ كريم (قبل از انقلاب اسلامی)، آموزش و تربيت بسياری از قاريان و داوران بين‌المللی قرآن‌ كريم نام برد.
اين استاد پيشكسوت در سال 1354 جهت كسب و ارتقاء معلومات قرآنی به كشور مصر سفر می‌كند، كه در اين كشور از محضر اساتيدی چون مصطفی اسماعيل، عبدالباسط، علی‌البناء، ‌خليل‌الحصری، عبدالعزيز علی الفرج، عامر السيد عثمان، احمد الرزيقی و شيخ فتحی قنديل بهره می‌جويد.
اهم فعاليت‌های استاد مروت در مصر را می‌توان حضور مستمر در محافل و مجالس قرائت قرآن‌ كريم در شهرهای مختلف كشور مصر و بهره‌مندی از تلاوت اساتيد و قاريان برجسته اسلام، اجرای برنامه‌های قرآنی در محافل و جلسات متعدد مصر، تلاوت قرآن ‌كريم در مراسم ترحيم استاد شيخ مصطفی اسماعيل و استاد سيد النقشبندی، (كه به اصرار و پيشنهاد استاد محمود علی‌البناء، اين‌كار صورت می‌گيرد)، نشر و ترويج فرهنگ تشيع در جامعه قراء مصری و... را نام برد.
اين استاد بين‌‌المللی قرآن ‌كريم در سال 1359 به كشور كانادا سفر می‌كند و در آن كشور با حضور در جلسات قرآن ‌‌كريم، اجرای برنامه در مناسبت‌های مختلف و جذب علاقه‌مندان به قرآن ‌كريم و مفاهيم متعالی آن، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن‌ كريم (تجويد، صوت و لحن) در مساجد و مراكز قرآنی شهر تورنتو فعاليت های مستمر و مثمرثمری داشته است.
از آثار و تأليفات استاد مروت می‌‌توان، آموزش تجويد به زبان انگليسی (بيش از 500 صفحه) برای اولين بار در جهان تشيع را نام برد.
سجاد رضازاده بازدید : 114 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگینامه استاد مرحوم ابراهیم پورفرزیب

گذری بر زندگانی استاد مسلم قرآن

استاد مولایی در سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در منطقه سنگلج تهران دیده به جهان گشود؛ دوران ابتدایی را در دبستان عنصری تهران و دوره متوسطه را در دبیرستان ایرانشهر خیابان سعدی تهران گذراند. در رشته ادبیات فارسی وارد دانشگاه تهران و در همین رشته هم فارغ‌التحصیل شد. ایشان در سال ۱۳۳۰ ازدواج کرد و دارای دو فرزند پسر و یک فرزند دختر بود.
ابراهیم پورفرزیب مشهور به “مولایی” از جمله پیشکسوتان آموزش فنون قرائت و تلاوت قرآن کریم است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان علوم و فنون تلاوت، در زمره معدود استادانی محسوب می‌شود که بر قرائت‌های هفت گانه و روایات چهارده‌گانه تسلط کاملی داشت و کتابی به نام «تهذیب القرائه» را در دو جلد به رشته تحریر در آورد که در آن قرائت‌های صحیح را از کتاب‌های مختلف از قرون اولیه اسلام، استخراج کرده بود و این کتاب را با تجوید کامل هر قرائت، به نگارش در آورد.
کتاب دیگر استاد مولایی کتاب «تجوید جامع» است که از سوی دانشگاه تهران، نگارش این کتاب به ایشان پیشنهاد شد که این کتاب طی چندین دوره در دانشگاه‌های سراسر ایران تدریس می‌شد.

استاد مولایی، معلم اخلاق بود که با حلم، بردباری و سعه صدر جوانان را به جلسه قرآن جذب می‌کرد و مهم‌تر اینکه وی عاشق اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بود.
وی شب‌های جمعه مراسم دعای کمیلی داشت که از قبل از انقلاب آغاز شد و بیش از سی‌سال ادامه یافت. این مراسم به صورت سیار در منازل افراد مختلف برگزار می‌شد که استاد مولایی، دعای کمیل را شخصاً از ابتدا تا انتها به صورت حفظ قرائت می‌کرد و در ادامه مدیحه‌سرایی نیز انجام می‌شد.
در جلسه‌ای که در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، اساتید قرآن خدمت ایشان رسیدند؛ معظم له در مقابل سایر قاریان، لقب «اکبرالقراء» را به استاد مولایی دادند؛ یعنی بزرگ‌ترین قاری قرآن و ایشان بارها و بارها از مقام علمی استاد مولایی سخن گفتند. ضمن آنکه در جلسات قرآنی در محضر مقام معظم رهبری، در صورت عدم حضور این استاد فقید، معظم له جویای حال ایشان می شدند.
استاد مولایی، اهتمام و توجه ویژه‌ای به جذب افراد به ویژه جوانان به قرآن داشت، چنانکه شهریار پرهیزکار، حفظ قرآن را به همت و تشویق استاد مولایی انجام داد و هر حزبی که وی حفظ می‌کرد مورد تشویق استاد مولایی قرار می‌گرفت.
استاد مولایی جلسات قرآنی را قبل از انقلاب (شب های دوشنبه) با عنوان مجمع قاریان قرآن کریم تشکیل می داد و نیز جلسات دیگر را شب‌های ماه مبارک رمضان در مسجد شیخ فضل‌الله نوری که در تهران خیابان بهشت است، برگزار می‌کرد که این جلسات به دلیل استقبال مردم تا نیمه‌های شب به طول می‌انجامید.
جلسه دیگر استاد مولایی صبح‌های جمعه در مسجدالرضا واقع در انتهای خیابان بهار برپا می‌شد که این کلاس نزدیک به ۴۰ سال ادامه داشت به طوری که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تا سال ها پس از پیروزی انقلاب در این محل برپا می‌شد، سپس مکان این جلسه به مسجد حضرت حجت‌بن‌الحسن (ع) واقع در انتهای خیابان سهروردی تغییر یافت.
این استاد قرآن کریم در سال ۱۳۹۲ به عنوان استاد درجه یک تلاوت قرآن کریم معرفی و تجلیل شد؛ همچنین وی در سال ۱۳۹۰ نشان درجه یک فرهنگ و هنر را از رئیس جمهور وقت دریافت نمود و در دهه ۸۰ ملقب به خادم القرآن گردید.
استاد مولایی که از اعضای شورای تحقیق و پژوهش مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران بود، در طول سالیان متمادی، ضمن حضور منظم و پر ثمر در جلسات، در مباحث علمی ورودی عالمانه داشت و نظرات خود را با استدلال محکم و به صورت قاطع بیان می نمود.
از جمله ثمرات حضور این استاد فقید در شورای تحقیق و پژوهش مرکز، راه اندازی کمیسیون وقف و ابتدا بود. این کمیسیون در طول پنج سال و با تشکیل ۱۱۰ جلسه تخصصی با حضور برجسته ترین اساتید علم وقف و ابتدا در کشور، کلیه علائم و مواضع وقف و ابتدا در قرآن را بررسی نموده و این علائم و مواضع را بر اساس نظرات علما و مفسران شیعی تنظیم نمود.
استاد ابراهیم پورفرزیب (مولایی) معلم با فضیلت قرآن و اکبرالقراء جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه شب ۲۲ مهرماه ۱۳۹۳ پس از یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و در قطعه دو بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

سجاد رضازاده بازدید : 187 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگینامه استاد عباس امام‌جمعه

متولد 1345 تهران ،
تحصيلات : کارشناس علوم قرآن و حديث،
شغل : عضو شوراي عالي قرآن صدا و سيما ،
نام اساتيد : مرحوم محمدي ، مولائي و عليمرداني .
شروع فعاليت : او ابتدا با نوارهاي قاريان مصري و تقليد از آنها شروع کرد. وي سپس از محضر استاد مرحوم حاج بيوک محمدي کسب فيض کرد. بعد از چندي به جلسات ديگر راهنمايي شد و پس از آن نزد استاد عليمرداني به فراگيري يک دوره کامل تجويد تئو ري پرداخت و پس از گذشت چند ماه که آمادگي بيشتري پيدا کرد به جلسه استاد مولائي معرفي شد.
سجاد رضازاده بازدید : 91 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگینامه آيت الله حاج شيخ ابو خزعلي

نام :آيت الله حاج شيخ ابو خزعلي
مليت :ایرانی
سال تولد : -
مقام های داخلی : نفر اول مسابقات سراسري قرآن کريم سازمان اوقاف و امور خيريه در رشته حفظ کل (سال۶۳).
مقامهای بین المللی : نفر دوم مسابقات بين المللي جمهوري اسلامي ايران در رشته حفظ کل (سال۶۵).
نام اساتید : حضرت امام خميني (ره)، آيت الله العظمي بروجردي وآيه الله العظمي بحجت.
رشته تخصصی : حافظ قرآن کریم
جلسات آموزشی:-
عامل موفقیت : -
وضعيت تاهل : -
شروع فعالیت: ايشان از دوران کودکي با قرآن مأنوس بوده و از همان ايام به حفظ قرآن مبادرت نمودند به گونه اي که روزانه ۸ صفحه قرآن را حفظ مي کردند.پس ازحفظ کل قرآن کريم و درجريانن تحصيل درحوزه علميه با علوم مختلف قرآني آشنا و شاگردان بسياري را تربيت نمود.
مدرك تحصيلي : اجتهاد
محل تولد :
شغل: عضو مجلس خبرگان رهبر
اجرای برنامه و آثار : تأليف کتاب تفسير سوره حمد به فارسي وعربي.
ماوریت های داخلی: اداره جلسات تفسير قرآن کريم قبل و بعد از انقلاب اسلامي، سخنراني هاي متعدد درمجامع وهمايش هاي قرآني در سطح کشور.
ماموریت های خارجی: سفربه کشورهاي مختلف جهان و ارائه سخنراني پيرامون موضوعات قرآني.
سجاد رضازاده بازدید : 89 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگینامه استاد کریم منصوری

متولد 1347 ، آبادان
تحصيلات : ديپلم
شغل : کارمند وزارت امور خارجه
نام اساتيد : سيد صالح ، گروسى ، رکابى ، منصورى ، عبدالله زاده ، موسوى ، اربابى و خدام حسينى .
شروع فعاليت :
وى از 59 با شرکت در جلسات قرآنى آموزش قرآن کريم را به صورت فنى دنبال کرد و موفق شد در مدت زمان کوتاهى به فنون قرائت در حد مطلوبى تسلط يابد و با استفاده از نوار قرائت قاريان مشهور مصرى سطح قرائت خود را ارتقا بخشد و توفيق يافت کل قرآن کريم را نيز حفظ کند.
مقام هاى داخلى :
نفر دوم مسابقات سراسرى قرآن کريم سازمان اوقاف و امور خيريه (سالهاى 67 و 72 ).
نفر اول مسابقات سراسرى قرآن کريم سازمان اوقاف و امور خيريه (سال 69 و 76).
نفر اول مسابقات قرآن کريم اوقاف و امور خيريه استان تهران در رشته حفظ کل .
مقام هاى بين المللى :
نفر دوم مسابقات بين المللى قرآن کريم مالزى (سال 69).
نفر دوم مسابقات بين المللى قرآن کريم عرستان سعودى (سال 71).
نفر اول مسابقات بين  المللى قرآن کريم جمهورى اسلامى ايران (سال 76).
مأموريت هاى قرآنى در داخل  کشور :
تلاوت قرآن کريم در محافل انس با قرآن و برنامه هاى متعدد قرآنى در سراسر کشور.
تلاوت قرآن کريم در مراسم افتتاحيه اجلاس سران کشورهاى اسلامى در سال 76.
مأموريت هاى قرآنى در خارج از کشور :
سفر به حدود بيست کشور جهان از جمله کشورهاى مغرب ، سوريه و عمان .
سفر به عربستان سعودى جهت تلاوت قرآن کريم در مراسم سياسى عبادى حج تمتع .

 

سجاد رضازاده بازدید : 91 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

شهريار پرهيزگار

نام : شهريار پرهيزگار
مليت :ایرانی
سال تولد : 25/5/1343
مقام های داخلی : سال 1362 در مسابقات بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران در حفظ 15 جزء رتبه نخست را كسب كرد- در سال 66 هم استاد پرهيزگار در رشته حفظ كل قرآن كريم در مسابقات بين‌المللي ايران شركت كرد و رتبه نخست اين مسابقات را از آن خود ساخت.
مقامهای بین المللی : سال 1364 در حفظ 20 جزء رتبه دوم را در كشور عربستان به دست آورد- در سال 71 نيز به رتبه نخست مسابقات كشور عربستان در رشته حفظ كل دست يافت
سفرهای تبلیغی :
نام اساتید : محمدتقي مروت،مولايي
رشته تخصصی : حافظ و قاري برجسته قرآن كريم
عامل موفقیت: ميل و اشتياق دروني به شنيدن نغمات روحاني، اعم از دعا و قرآن كه به‌ويژه توسط مادرم در برخي مواقع به شكلي محزون تلاوت مي‌شد، مرا ترغيب مي‌كرد
شروع فعالیت: اولين بار به‌صورت رسمي در مسابقات قرآني كه در سال 1356 در مسجد «لاله‌زار» و در مقابله با رژيم طاغوت برگزار شد به تلاوت پرداخت
مدرك تحصيلي : کارشناسی- در رشته كامپيوتر و نرم‌افزار
سجاد رضازاده بازدید : 88 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگی نامه محمد‌حسین سبزعلی

شغل : مدرس قرآن‌كريم شركت در مسابقات بين‌المللي قرآن كريم و رتبه‌هاي گوناگون شركت در مسابقات سراسري قرآن‌كريم اوقاف رتبه‌هاي اول تا سوم.

مسافرتهاي خارجي جهت تبليغ: عربستان – سوريه – لبنان – بنگلادش – بحرين – تايلند – اندونزي – مالزي – چين – هندوستان – پاكستان – ايتاليا – آلمان – فرانسه – غنا – نيجريه – آفريقاي جنوبي و چند كشور ديگر.

جلسه قرائت قرآن ايشان: خ پيروزي – خ اول نيروي هوايي – فرعي 22/1 پلاك 11 دوشنبه‌ها بعد از نماز مغرب داوري در مسابقات كشوري استان تهران و شهرستانها و مسابقات بين‌المللي در كشورهاي ديگر .

حاج محمد حسين سبزعلى در اول آبان ماه سال 1335 در شهر تهران چشم به جهان هستى گشود تولد او در خانواده اى مذهبى، زمينه ساز پرورش در مسير پربركت قرآن كريم شد. شنيدن تلاوت قرآن توسط يكى از اعضاى هيئت محله اولين بارقه هاى عشق و علاقه به تلاوت قرآن را در او ايجاد كرد. پس از آن آشنايى با يك قارى به نام حاج محمد ثابتى و شركت در كلاسهاى آموزش او، اشتياق آقاى سبزعلى را به امر تلاوت قرآن دو چندان نمود محمد حسين سبز على از پدر و مادرش، آقاى محمد ثابتى و نيز استاد ابراهيم پور فرزيد به عنوان افراد مؤثر در امر تربيت و آموزش قرآن خود ياد مى كند. او توصيه هاى مقام معظم رهبرى از سال 1352 و همچنين شركت در جلسات قرآن مسجد على ابن موسى الرضا عليه السلام را بد اين مسير بسيار مؤثر مى داند. آقاى سبزعلى آموزش علوم مختلف قرآنى را از سال 1350 در تهران آغاز كرد. آقاى سبزعلى داراى ديپلم طبيعى است. او در سال 1360 ازدواج كرده و سه فرزند دارد. فرزندان و اعضاى خانواده او نيز در قرائت قرآن تلاش خوبى دارند و در اين راه از راهنمائيهاى ارزشمند پدر، بهره ها مى گيرند. محمد حسين سبزعلى براى اولين بار در سال 1359 موفق شد در راديو سراسرى تلاوت كند. او مى گويد اولين بار كه صداى خود را از راديو شنيدم، باورم نمى شد و خيلى منقلب شده و تصميم گرفتم تا آخر عمر اين راه نورانى و جذاب را ادامه دهم. حاج محمد حسين سبزعلى در امر تلاوت قرآن در ابتدا از استاد عبدالباسط سپس از محمود على البنّاء تقليد مى كرد. و بمدت دو سال از مرحوم شعبان محمود عبدالعزيز صياد و آنگاه از مرحوم مصطفى اسماعيل تقليد مى كرد او در زمينه تقليد از قاريان مشهور كشور مصر معتقد است: بايد از بزرگان و مشاهير قرائت قرآن در جهان كه قدمت بسيار دارند تقليد نمائيم و تلاش كنيم با قاريان كنونى كشور مصر به رقابت بپردازيم. آقاى سبزعلى توجه به قاريان جوانى را كه در ابتداى راه تلاوت قرآن هستند به 4 نكته جلب مى كند: اول اينكه هر روز هر نوار يك قارى كه انتخاب نموده اند گوش كنند دوم در جلسات قرآن اساتيد شركت كنند و تلاش كنند جلسه اى كه مى روند از بهترين ها باشد سوم هر روز 2 يا 3 مرتبه تمرين تلاوت قرآن داشته باشند و چهارم اينكه امور اجتماعى و اخلاقى بايد در حد عالى باشد تا با شخصيت قرآنيش تعادل داشته باشد. حاج محمد حسين سبزعلى همراه ديگر قاريان، به كشورهاى مختلفى سفر كرده و در آنجا به تلاوت قرآن پرداخته كه با استقبال گسترده حاضرين مواجه شده است. از جمله به كشورهاى عربستان سعودى، سوريه، اندوزنزى، مالزى، تايلند، چين، غنا، نيجريه، آفريقاى جنوبى، بنگلادش، اياليا، فرانسه، پاكستان و هندوستان سفر كرده است. آقاى محمد حسين سبزعلى نخستين بار در سال 1352 در مسجد كرامت مشهد مقدس در جلسه آقاى فاطمى در محضر مقام معظم رهبرى به تلاوت پرداخت و معظم له كه همواره با رهنمودهاى خويش، قاريان قرآن را مورد عنايت قرار داده اند، او را تشويق نمودند. او تا كنون بارها در حضور معظم له به تلاوت قرآن پرداخته است. آقاى سبزعلى قرآن را راه رهايى از مفاسد اجتماعى مى داند و معتقد است كه بايد جاذبه ها در اين مسير كه در برابر جذبه هاى ديگر جامعه بيش از پيش رهنما باشد. حاج محمد حسين سبزعلى علاوه بر تلاوت قرآن در محافل و مجالس مختلف، به تدريس در دبيرستان نيز اشتغال داشته، در شوراى عالى قرآن بعنوان كارشناسى مشغول همكارى است. او از اساتيد: مصطفى اسماعيل، غلوش و منشاوى به عنوان برترين اساتيد مصر از آغاز تا كنون نام مى برد و همچنين معتقد است كه اساتيد شحات محمد انور، اللّيثى و دكتر نعينع از قاريان برتر كشور مصر در حال حاضر هستند. آقاى سبزعلى از سال 1360 تا كنون بارها در مسابقات مختلف قرآن در استانها و شهرهاى مختلف به داورى پرداخته است. آقاى سبزعلى در بسيارى از مسابقات قرآن شركت نموده است. در سال 1360 مقام دوم استان تهران و نيز مقام دوم مسابقات بين المللى اوقاف را كسب نموده و همچنين در سال 1375 در مسابقات بين المللى كشور مالزى شركت نموده و مقام دوم اين دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد. او از سال 1350 به تدريس در زمينه هاى ختلف قرآنى در حسينه ها، مساجد، جلسات و هيئتهاى مذهبى مبادرت ورزيده است.

سجاد رضازاده بازدید : 94 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگی نامه مرتضی سادات‌فاطمی

متولد 1328

شغل:

استاد قرائت و عضو هيأت علمى دانشكده علوم قرآنى مشهد

نام اساتيد :
مرحومان رضوان، حافظيان ، شجريان، توسلي، سيد جعفر طباطبائى و على مختارى

شروع فعاليت:
وى از 7 سالگى با رفتن به مكتب در مدّت 2 ماه روخوانى قرآن كريم را فرا گرفت و با شركت در جلسات قرآن و به طور همزمان گوش دادن نوار قاريان مصرى قرائت را به طور فنى آغاز كرد و در جلسات تفسير حضرت آيه الله خامنه اي، مرحوم استاد محمد تقى شريعتى و شهيد هاشمى نژاد در مسجد امام حسن مجتبى (ع) و مسجد كرامت به قرائت قرآن مى پرداخت.

مقامهاى داخلى:
نفر اول مسابقات شهرستانى و استانى اوقاف در سال 1360 ـ نفر اول مسابقات سراسرى قرآن كريم سازمان اوقاف در سال 1361

مقامهاى بين المللى:
نفر اول مسابقات بين المللى جمهورى اسلامى ايران در سال 1362

مأموريت هاى قرآنى داخل كشور:
اداره جلسه قرآن دارالحفاظ مسجد جامع گوهرشاد از سال 1362 تا كنون ـ داورى مسابقات مختلف قرآنى در سطح استان خراسان و كشور ـ همكارى با نهادها و كانون هاى قرآنى

مأموريت هاى قرآنى در خارج از كشور:
سفر به كشورهاى عربستان سعودي، امارات متحده عربى ، قطر، بحرين، مالزي، سنگاپور، تايلند، فيليپين، چين، آفريقاى جنوبي، كويت، زيمبابوه، پاكستان، آرژانتين و ايتاليا جهت قرائت قرآن.

 آثار ماندگار قرآنى:
 تأليف جزوه تجويد با عنوان «خلاصه اى از احكام تجويد» ضبط و تكثير نوار آموزش نغمات قرآنى و ارسال آن به سراسر كشور و كشورهاى امارات متحده عربي، بحرين، چين، پاكستان و آرژانتين

سجاد رضازاده بازدید : 99 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

زندگی نامه مسعود نیکدستی


زندگی نامه مسعود نیکدستی از زبان خودش:

اینجانب مسعود نیکدستی در بیست و ششم اسفندماه یکهزار و سیصد و پنجاه و پنج در خانواده‌ای متدین و مذهبی و در یکی از محله‌های قدیمی اصفهان به نام درب امام، متولد شدم.

تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان شهید عمرو به اتمام رساندم. مدرسه راهنمایی شهید ربانی واقع در خیابان ابن سینا محل تحصیل دوران راهنمایی من بود و از خصوصیات این دو دوره این بود که همیشه جزو شاگردهای ممتازبودم. دبیرستانهای هاشمی رفسنجانی، علامه مجلسی و غیرانتفاعی امیدآیندگان مکان‌های تحصیل من در چهار سال دوران دبیرستان بود که در رشته علوم تجربی مشغول تحصیل بودم که در سال 1374 به قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اصفهان منتج شد و این ثمره عنایت خداوند سبحان و تلاش‌های فشرده ی‌ماه‌های آخر قبل از کنکور 74 بود.
تحصیلات دانشگاهی را در اسفندماه 1380 با موفقیت و با دفاع از پایان‌‌نامه و اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی به اتمام رساندم.
تأسیس مطب دندانپزشکی در سال 1382 نقطه عطفی در زندگی من محسوب می‌شود. اشتیاقم در راه گسترش خدمات به هم میهنان عزیز و اعتلای سلامت جامعه در سال 1383 با تأسیس کلینیک دندانپزشکی شبانه‌روزی امام حسین‌(ع) در شهرستان خمینی‌شهر اصفهان به اوج خود رسید.این کلینیک هم‌اکنون بعد از گذشت چندین سال یکی از فعالترین مراکز درمانی دندان پزشکی شبانه‌روزی در سطح استان اصفهان می‌باشد. حدود 20 تن از دندان پزشکان و متخصصان دندان پزشکی در این مکان شاغل می‌باشند. ثمره این فعالیت‌ها در کنار خادمی آستان مقدس قرآن کریم منجر به معرفی شدن اینجانب به عنوان جراح- دندانپزشک نمونه سال 1389 گردید که موجب بسی شکرگزاری حضرت باری تعالی می‌باشد.
اما از اوان کودکی با توجه به محیط مساعد و مناسب خانواده و تشویق و ترغیب مادرم و حمایتهای پدرم« رحمت الله علیهم» یعنی در سن 8 سالگی با قرآن این کتاب مقدس و آسمانی مأنوس بودم. جرقه‌ این عشق سرشار توسط استاد مرتضی بشیری از دوستان و اساتید دلسوز بنده زده شد که بحمدا... تا کنون نیز ادامه داشته و ببیشتر نیز شده است.
حضور مستمر در جلسات قرآن و کسب مهارت‌های قرآنی بر لذت و اشتیاق من می‌افزود و احساس کردم خداوند در کنار سایر نعمات موهبت ویژه‌ای به من عنایت فرموده و آن صوت خوش است.
کشف این استعداد و هدایت آن توسط استاد و سعی و پشتکار و همت خودم باعث شد در روخوانی، روانخوانی، ترتیل و تجوید و نغمات و الحان قرآن موفقیت‌های چشم‌‌گیری بدست آورم.
بخاطر دارم تلاوت را با تقلید از سوره مائده استاد عبدالباسط آغاز نمودم در ادامه به سبک استاد محمد صدیق منشاوی روی آوردم و تلاوتهای زیادی از این استاد را به خوبی و با رعایت ظرائف و جزئیات تقلید کردم و سپس نغمات استاد منشاوی را برروی سایر آیات پیاده می‌کردم و همه از شنیدن آن لذت می‌بردند یعنی قرآن را با همان حال و هوا و همان حزنی که در صدا و طریقه منشاوی وجودداشت تلاوت می‌کردم.
از دیگر اساتیدی که در نوجوانی از محضرشان بهره‌های فراوانی بردم جناب استاد سید ناصر رضوی، مرحوم استاد بدیع صنایع، استاد حسین وفائی و استاد رسول گرهری فر می باشند. به یاد دارم چهارشنبه شب‌ها منزل آقای محمودیان می‌رفتم و از محضر استاد وفایی استفاده می‌کردم. شاید بتوان گفت شرکت در جلسات قرآن در طول هفته به بهترین تفریح و برنامه جانبی من در کنار تحصیل تبدیل شده بود.
از جمله علل و عواملی که هم در پیشرفت امور قرآنی و هم در روابط اجتماعی و زندگی با نشاط من اثر گذاشت، تشکیل و تأسیس گروه تواشیح و همخوانی فلق در سال 1367 بود که بنا به پیشنهاد استاد رضوی و به سرپرستی استاد مرتضی بشیری شروع به فعالیت نمود.
سایر اعضا اولیه این گروه عبارت بودند از آقایان غزالی مصلحی، یدا.. پور، گوهری فر، فاتحی و پور احسان. این گروه زمانی در اصفهان مشغول فعالیت بود که هنوز هنر تواشیح در کشور به این اندازه رونق پیدا نکرده بود. رویکرد گروه بیشتر به صورت همخوانی قرآن کریم و تقلید از گروه‌های تواشیح سوری و مصری بود که بحمدا... کارهای مطلوبی صورت گرفت از جمله در سال‌های 1369 و 1370 و 1371 در برنامه کودک و نوجوان شبکه یک برنامه‌های زیبای گروه فلق پخش می‌گردید که خود این برنامه ها نوجوانان و جوانان زیادی را در کشور به قرآن و هنر زیبای تواشیح خوانی سوق می‌داد و جذب می‌نمود از جمله فعالیت‌های فرهنگی دیگری که در کنار دوستان گروه فلق انجام می‌دادیم می‌توان به اجرای برنامه در شهرها و روستاهای مختلف کشورپهناورمان همچنین ممالک اسلامی از جمله عربستان، پاکستان ، سوریه، لبنان ، ترکیه، هندوستان، بلغارستان، صربستان و غیره اشاره نمود. گروه فلق در مسابقات متعددی شرکت نمود و رتبه های خوبی را به خود اختصاص داد .اما بهترین آنها کسب رتبه اول تواشیح و همخوانی کل کشور در مسابقات اوقاف در سال 1387 بود. ثمرۀ این پیروزی، چشیدن طعم شیرین مناجات با خدا در سفر به سرزمین وحی مکه مکرمه و مدینه منوره بود.«الحمد لله»و بسیار خدا را شاکرم که از بدو تأسیس تا به حال که قریب به 23 سال می‌گذرد توفیق همنشینی با دوستان گروه فلق را دارم و در فراز و فرودهای این دوران به کسب تجربه پرداخته‌ام.
نکته حائز اهمیت توجه به تحصیل علم و دانش بود . از آنجا که مؤمن باید به دو سلاح علم و ایمان مسلط و مجهز باشد. من همواره دقت به امور درسی و تحصیلی را در صدر کارهای خود قرار می‌دادم و با برنامه‌ریزی، فعالیت‌های قرآنی هم داشتم، البته برکت همنشینی و انس و ارتباط با قرآن کریم همۀ زندگی انسانی را با رشد و جهش مواجه می‌سازد بالطبع من هم بی‌نصیب نبودم و خداوند ابواب رحمت خود را برروی من گشود.
با ورود قاریان بزرگ مصر، خاصۀ استاد شحات محمد انور به ایران و اصفهان و آشنایی قاریان قرآن با الحان و نغمات نسل دیگری از قاریان مصر، من هم به شیوۀ این استاد روی آوردم.فی الواقع استاد شحات با ارائه تلاوتهای زیبای خود درایران موجی در بین قاریان ایجاد کرد و بسیاری از جوانان را جذب زیبایی‌های قرائت قرآن نمود.تقلید از شیوه استاد شحات و استماع دقیق تلاوتهای زیبای این استاد تلاوت های من را متنوع نمود و اکنون با استفاده از نغمات و سبک‌های اساتیدی همچون مصطفی اسماعیل، حصّان، کامل یوسف، محمد عمران، محمد اللیثی و طاروتی سعی می‌کنم مفاهیم آیات را متناسب با تأثیرات روانی مقامات موسیقی عرب و متدهای مختلف طوری تلاوت کنم که بر جان مستمع بنشیند و از آن تأثیر پذیرد.
در ادامه تلمذ از محضر اساتید از حضور اساتیدی چون استاد سعادت نیا، استاد همدانی نیز بهره گرفتم و در سال‌های اخیر از محضر دو تن از اساتید بنام کشور یعنی استاد دکتر محمدرضا ستوده نیا « اختلاف قرائت » و استاد غلامرضا شاهمیوه اصفهانی « الحان و نغمه های قرآنی» را بهتر آموختم و بهره های وافری بردم. که در این مجال از تمامی خادمان قرآن کریم بویژه اساتید گرانقدری که در پیشرفت اینجانب مؤثر بودند تقدیر و تشکر بعمل می آورم.
اما اولین مسابقۀ مهم و قابل ذکری که در آن طعم پیروزی را چشیدم در سال 1370 یعنی در سن 15 سالگی در مسابقات بزرگسالان بود که در هتل کوثر اصفهان از طرف بنیاد جانبازان برگزار گردید و من در بین بزرگسالان رتبه سوم را کسب نمودم که بسیار مورد تعجب و همچنین تشویق اساتید قرارگرفتم.
سایر رتبه‌های اینجانب عبارتست از:
رتبه اول مسابقات قرآن دانشجویان در سطح کشور در سال 1381
رتبه اول مسابقات قرآن نیروی انتظامی در سطح کشور در سال 1381
رتبه اول مسابقات قرآن نیروهای مسلح در سطح کشور در سال 1382
رتبه اول قرائت قرآن درمسابقات حفظ و قرائت قرآن اوقاف و امور خیریه در سطح کشور در سال 1388
رتبه اول قرائت قرآن در بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم ودر بین 60 کشور جهان در تهران سال 1389.
اینجانب در ابتدای شهریور ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و یک ، با بانویی بزرگوار، متدین ، صبور و مهربان ازدواج نمودم و ثمره این پیوند خدا پسند و موفق، پسر زیبایی است با نام آسمانی « محمد طه» که خداوند وهاب وی را در آخرین روز از شهریور ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و پنج به من و همسرم هدیه نمود. بدون شک بخشی از موفقیت خود را مرهون همراهی، شکیبایی و حمایتهای همسر عزیزم می دانم که در اینجا لازم میدانم از همه ی خوبی های ایشان سپاسگزاری بعمل آورم.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما سطح قرآن (از لحاظ اهميت و قرائت) در روستاى ايوريق را در چه حدى ميدانيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 187
  • بازدید ماه : 964
  • بازدید سال : 6,191
  • بازدید کلی : 50,213